Träningsupplägg

Publicerad 2013-09-14 10:00:00 i Allmänt,

Veckan innan jag blev förkyld bestämde jag mig för att lägga upp en lite mer långsiktig plan för min träning mer än att bara planera veckovis vad jag ska göra varje dag. 

Därför tänkte jag dela med mig hur jag har tänkt: 

Fram tills att det blir kallare, typ vid höstlovet någon gång kommer jag fokusera på cardio. Powerwalka, springa intervaller, cykla you name it. För då tror jag att det kroppsmässigt kommer ge mig en bättre utgångspunkt att börja styrketräna mer igen. Eftersom det blir kallt och snöigt så är det ju då lättare att va på gymmet än ute, även om jag kommer fortsätta med lite cardio inne på gymmet också såklart.

Men har i alla fall tänkt fokusera och passa på att vara ute så mycket som möjligt. vad gäller träningen nu när man ändå kan. 

Men kommer inte skippa styrketräningen helt såklart, men kommer nog göra den hemma, mer funktionell och lite med hantlar, pilatesboll och gummiband med mera. 

Mitt i alla träning och skola ska jag också om 2 veckor börja jobba. Kommer bli tight om tid ibland kanske men jag har bestämt mig för att jag ska klara detta! 

Skolan blir prio 1 såklart, prio 2 blir jobbet och sist blir träningen faktiskt. Men ska inte fuska med den för det. 

GO HARD OR GO HOME


Hittade ingen passande bild haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela