Jag har hittat två träningsformer som jag älskar!

Publicerad 2016-09-06 08:21:47 i Pole Dance, Träning, Yoga,

Att träna är inte bara att gå till gymmet och göra marklyft och squats osv. Det har jag insett senaste året. För jag har hittat två träningsformer som är betydligt roligare än att nöta reps med svettiga redskap.

Först hittade jag yogan, började med lite yoga när jag var sjukskriven för min rygg pga. alla sjukgymnaster i hela stan va fullbokade eller hade semester. Så det va bara att ta saken i egna händer och googla. I början kunde jag bara 5-6 övningar/poser och klarade 10 min innan ryggen sa ifrån.

Sen började intresset smyga sig på. Jag började följa allt fler yogisar på instagram osv. Ryggen blev starkare och jag klarade till slut av att genomföra ett helt yogapass på Friskis.

Genom yogan får man både kroppskontroll och styrka men även ett lugn och en stund där man kan rensa tankarna. Superbra tycker jag.


I våras introducerade Stina mig för Pole Dancen och det va såå roligt! Anmälde mig till en kurs i våras och nu en till den här hösten. Förra söndagen började den och jag hade träningsvärk i magen i 4 dagar!! Hahah!

Pole Dance ger mig också kroppskontroll och styrka men på ett helt annat sätt än yogan. Men det jag gillar mest med dessa träningsformer är att man använder sin egen kropp som "vikt".


Det jag igentligen skulle säga med detta inlägg va att i söndags tränade jag pole dance och igår va jag och mamma och Bettan på yoga på Friskis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela